Nagyobb teljesítmény, kisebb környezetterhelés
Hízelgő, de nem túlzó kijelentés az, hogy az autótechnikai CO2-csökkentésben, szerkezeti egységekre bontva, a gumiipar tette a legtöbbet, érte el a legnagyobb eredményt. A gépkocsi menetellenállásában a gördülési ellenállás a városi, elővárosi átlagos haladási sebességnél a meghatározó ellenállás. Csökkentése a tüzelőanyag-fogyasztás és ezzel együtt a szén-dioxid-kibocsátás mérséklését jelenti. Ez a fejlesztés az utóbbi, megközelítően két évtizedben, nagyszerű eredményeket mutatott fel. Ehhez vegyük hozzá a száraz és nedves tapadási tulajdonságok javulását, a kopás és a zaj csökkentését, a hőmérséklet változásával együtt járó hatások mérséklését, a gumifejlesztők és -gyártók munkája elismerésre méltó.
A gumiipari fejlesztések nem álltak meg, évenként tudnak egyre kedvezőbb futási tulajdonságú abroncsokat piacra hozni. Csak egy rövid bepillantás erejéig nézzük a fejlesztéseket. Az alapanyag-kutatás célja a klasszikus anyagok kiváltása, az alternatív, újrahasznosított, környezetbarát megújuló anyagok (a természetes gumi a megújuló nyersanyag tökéletes példája) alkalmazása, a szálanyagok egyre kiemelkedőbb anyagjellemzőinek elérése.